Ajuntament d'Argentona
L'alumnat de Vivers i Jardineria col·labora en la millora dels horts escolars i fomenta l'aprenentatge compartit amb infants del municipi

L’Ajuntament d'Argentona continua promovent iniciatives de col·laboració entre els diferents agents educatius del municipi a través de projectes compartits que afavoreixen l'aprenentatge pràctic i la cohesió comunitària. En aquest marc, aquest mes s'ha desenvolupat una nova acció del Programa de Formació i Inserció (PFI) de Vivers i Jardineria.

Els alumnes del PFI han col·laborat amb l’Escola Sant Miquel del Cros i l’Escola Bressol Cargol Treu Banya per posar al dia i millorar els espais dels horts escolars. Aquesta actuació ha permès als joves aplicar els coneixements adquirits en un entorn real, tot contribuint a la millora d'equipaments educatius del municipi.
Durant la jornada, l'alumnat ha dut a terme diverses tasques de condicionament dels horts, sempre amb l'acompanyament del professorat. L'activitat també ha servit per transmetre als infants valors vinculats al respecte pel medi ambient i la importància de tenir cura de l'entorn natural.

Un dels aspectes més destacats ha estat la interacció entre els joves i els infants. Els més petits han pogut participar en algunes de les tasques, guiats en tot moment pels alumnes del PFI, que han assumit un rol actiu d'acompanyament. Aquesta experiència ha afavorit la creació de vincles positius i ha posat en valor el treball col·laboratiu i l'aprenentatge intergeneracional dins la comunitat educativa d'Argentona.

Aquest tipus d'iniciatives reforcen el compromís del municipi amb una educació integral, pràctica i connectada amb l'entorn, alhora que ofereixen oportunitats reals de creixement personal i formatiu per als joves.

ARGENTONA PFI JARDINERIA ARGENTONA EBM CARGOL TREU BANYA

Publicat el 02.04.2026