L'Ajuntament d'Argentona ha posat en marxa un nou Canal d'Alertes accessible des de la portada del web municipal. Es tracta d'un servei que permet que qualsevol persona o servidor/a públic pugui comunicar conductes, dutes a terme per l'Ajuntament d'Argentona, que consideri que són contràries al dret, principis o regles ètiques i de bon govern.
Les comunicacions es poden presentar a través de la plataforma electrònica de Canal d'Alertes, el canal prioritari que garanteix la confidencialitat i permet l'anonimat de les comunicacions durant tot el procés. A través d'aquesta plataforma també es pot demanar cita prèvia per comunicar una alerta presencialment o deixar el número de telèfon per rebre una trucada de la persona gestora.
El Canal d'Alertes, un element essencial del Sistema Intern d'Alertes (SIA), contribueix a impulsar la millora del servei públic a través del bon govern, reforçant la qualitat democràtica i la confiança de la ciutadania en les seves institucions. Aquest servei compta amb el suport de l’Administració Oberta de Catalunya.
Funcionament
Clicant al Canal d'Alertes, accedireu a una pàgina on trobareu l'explicació del servei. A continuació, si voleu fer una comunicació (alerta), cliqueu a l'enllaç del Canal d'Alertes i l'assistent us guiarà a l'eina adequada en funció del tipus de comunicació i la persona que la fa. En cas de ser una queixa o suggeriment, podreu emplenar un formulari; en cas de frau, infracció o delicte, caldrà que especifiqueu quina relació teniu amb l'Ajuntament d'Argentona. D'aquesta manera, l'assistent us dirigirà a l’Oficina Antifrau de Catalunya, o bé, al Canal Intern d'Alertes.