Ajuntament d'Argentona
A través de tallers, exposicions i la dinamització als patis s'han abordat amb els adolescents diverses temàtiques de l'àmbit emocional i psicosocial

La regidoria de Joventut ha intensificat en aquest darrer trimestre les activitats de dinamització juvenil a l'Institut d'Argentona, amb un balanç molt positiu i amb la voluntat de reeditar la programació de tallers, exposicions, activitats i accions amb l'alumnat i per a la dinamització de patis.

L'impacte de la pandèmia de la COVID-19 i els efectes emocionals, psicològics i socials que ha generat han fet més imprescindible que mai promoure als centres educatius activitats complementàries més enllà del currículum acadèmic

Les dinamitzadores del servei de Joventut han implementat durant aquests mesos un itinerari d'accions d'educació no formal, facilitant el treball de competències bàsiques i transversals i l'adquisició d'habilitats personals i socials, i reforçant el vincle i cooperació tant amb les persones adolescents com amb el personal educatiu i del centre.

La realització de tallers ha afavorit la interacció i la dinamització, generant vincles, especialment a l'hora del pati. Els mites sobre l'amor, la sexualitat, la sensibilització vers la violència masclista, les relacions d'amistat i afectives, el bullying, la perspectiva de gènere o la identitat sexual han estat alguns dels àmbits que s'hi han abordat, utilitzant també d'altres recursos com exposicions.

També s'ha elaborat una memòria amb les valoracions i suggeriment dels joves participants, tant sobre temàtiques per a futurs tallers com d'assumptes del seu interès.

Els alumnes de segon de batxillerat també van assistir al passi especial de la representació teatral Una llum tímida, obra inclosa a la programació de primavera de La Sala i que relata la història d'amor entre dues dones durant l'època franquista; i posteriorment es va celebrar una sessió fòrum.

En conclusió, l'Institut d'Argentona i la regidoria de Joventut aposten per reprendre aquesta metodologia i programació ja des de l'inici del curs vinent i avançar en la detecció i l'aprofundiment de temàtiques emocionals i psicosocials de l'alumnat, i reforçar la coordinació i orientació pedagògiques.

Publicat el 02.06.2021