“Una mirada divertida, alliberadora, i contemporània sobre l'absurda i il•lògica brutalitat d'un sistema educatiu.”
El Florido Pensil (Nenes) és la història del dia a dia de cinc noies sotmeses a l'absurda i il•lògica brutalitat del sistema educatiu que va dominar l'Espanya de la postguerra. L'escola és el reflex de la societat i de la seva ideologia dominant, i aquesta ideologia havia decidit posar al dia el més profund patriarcat medieval, i portar-lo a les seves últimes conseqüències.
La dona va ser el principal objectiu de l'empresa moralitzadora, ja que estava naturalment destinada al matrimoni i a les tasques domèstiques. La seva carrera professional havia de ser la de formar una família i tenir prole; en això, es posaven d’ acord pràcticament totes i tots: la mestra, el capellà, els pares, els moralistes, les cupletistes, les escriptores de novel•les roses i, fins i tot, les professores de gimnàstica, si m'apuren. En tots els escenaris de l'acció es veurà reflectit, de vegades a les clares, de vegades mitjançant retorçades marrades, que només existien dos tipus de dones: les decents i les altres.
CRÍTIQUES"Als de vint anys aquestes historietes del passat els sona a conte llunyà, però no els importa no agafar tots els detalls de la ironia del text d'Andrés Sopeña perquè gaudeixen igual que els seus pares i avis amb el magnífic treball del quintet d'actrius" Teatralnet, Juan Carlos Olivares (Time Out).
“Aquesta obra té l’èxit assegurat. Per començar, molta gent que va veure la versió del Florido Pensil de nens voldrà veure com han tractat el tema quan es parla de l'escola de nenes.” Nota 8 sobre 10, Elia Tabuenca d'EspectáculosBCN.
“Quan totes cinc fan de "nenes" en estat pur —mai més ben dit— l'estructura de la trama circula del passat al present i del present al passat.” Andreu Sotorra a Recomana.cat.
MEDIA I WEBfitxa artísticaAdaptació teatral: Kike Díaz de Rada
Versió catalana: Guillem-Jordi Graells
Direcció: Fernando Bernués / Mireia Gabilondo
Repartiment: Roser Batalla, Lloll Bertran, Victòria Pagès, Mireia Portas, Isabel Rocatti