Ajuntament d'Argentona
  • Durant l'any 2020, any d'incorporació de mots com teletreball, pandèmia, confinament o escletxa digital entre d'altres al nostre lèxic del dia a dia, l'Ajuntament d'Argentona ha treballat per actualitzar el seu Projecte Educatiu de Poble (PEP). Aquest projecte que data de l'any 2006 i que cal adaptar als nous temps i reptes educatius d'Argentona, permetrà disposar d'un instrument estratègic i participatiu perquè el govern pugui fer possible i operatiu el concepte de poble educador. Així mateix, aquesta eina té per objectiu, entre altres, afavorir les relacions entre els agents educatius.
    El desenvolupament del PEP respon a dos grans objectius. Per una part avançar el municipi cap a una concepció de l'educació com a treball en xarxa integrat per tothom a partir d'un projecte educatiu compartit, i d'altra, ser un projecte organitzador i articulador de les polítiques educatives municipals. En la seva elaboració han participat agents educadors de tots els àmbits socials, culturals i de l'educació i el lleure d'Argentona. Amb la intervenció de la ciutadania hem aconseguit dibuixar una fotografia del nostre poble que ens permet treballar en l'educació del present i del futur.
    El Projecte Educatiu de Poble es fonamenta en quatre eixos: Argentona com a poble que promou la igualtat d'oportunitats; que posa èmfasi en els valors, la convivència i la participació; que té la cultura i la ciència com a elements prioritaris i, finalment, que promou un estil de vida saludable, sostenible i respectable amb el nostre entorn.
    L'educació, pilar constructiu i fonamental de les nostres vides, ens acompanya en totes les etapes de la vida. Ens eduquen en néixer, però acabem educant al llarg de la nostra vida. S'educa des de l'escola, però ens eduquen els comerciants, els sanitaris i la gent gran que sàviament ens aconsella. Som poble educador i ens sentim orgullosos.

    Article publicat al Cap de Creus

Publicat el 07.04.2021