
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona

Les tres entitats argentonines que formen part de la recentment creada Coordinadora Preservem el Maresme han convocat una reunió ciutadana per tal d'explicar la seva visió del projecte d'obres de la ronda de Mataró. L’Associació de Veïns d'Argentona, l’Associació per a la Preservació de Sant Jaume de Traià i la Pujada d'Argentona per a i l'entitat Natura denuncien que la ronda esdevindrà una autovia de quatre carrils que travessarà tota la comarca i que implicarà la construcció d'un gran enllaç viari sobre la riera d'Argentona. Asseguren que aquesta l'impacte serà notable i que afectarà tota la comarca.
La Coordinadora Preservem el Maresme considera que el projecte s'hauria d'haver acompanyat d'un estudi global de mobilitat que no s'ha fet i, també, que s'haurien d'haver plantejat alternatives erioses per a un us eficient dels recursos econòmics en temps de crisis. La Coordinadora també creu que el projecte aprovat per l'administració malbarata una important quantitat de diners i, al mateix temps, deixa sense resoldre els problemes de mobilitat de la comarca i perpetua el dèficit de transport públic.
Per altra banda, els convocants consideren que el projecte s'ha redactat sense garantir la participació i la informació a la ciutadania i als ajuntaments afectats. Per tots aquests motius organitzen un acte informatiu, obert al públic, al Saló de Pedra d'Argentona el proper dijous, vuit de juliol, a les vuit del vespre. Hi intervindran: Albert Gragera, enginyer tècnic d'obres públiques; Màrius Navazo, geògraf; i Lluís Mas, representant de l'Associació de Veïns d'Argentona.
Foto: Diari El Punt
