Ajuntament d'Argentona
El govern local alerta de l'augment dels costos dels serveis que presta el Consell Comarcal
Consell Comarcal del Maresme

Consell Comarcal del Maresme amb seu a Mataró. Fotografia: Enric - CC BY 4.0 

L'Ajuntament d'Argentona estudiarà alternatives a alguns serveis que presta el Consell Comarcal del Maresme arran de l'increment de taxes, ordenances i preus públics presentat en el darrer Consell d'Alcaldes, celebrat el 7 de novembre, i que es preveu aprovar en el Ple comarcal del pròxim 18 de novembre.

Segons ha explicat l'alcaldessa, Montse Capdevila, l'augment de taxes i preus té com a objectiu garantir la continuïtat dels serveis comarcals, però alhora suposa un increment considerable de costos per als municipis. En el cas d'Argentona, els serveis socials, entre els quals hi ha la teleassistència i l'atenció domiciliària, s'enfilaran fins als 120.000 euros en el pròxim exercici.

Per aquest motiu, tot i que alguns serveis es mantindran a través del Consell Comarcal, en d'altres ja s'estan valorant alternatives. El cas més significatiu afecta al servei prestat pel del Centre d'Atenció d'Animals Domèstics (CAAD), que ha actualitzat el seu reglament i els preus. Per exemple, el cost de captura diürna de gossos s'ha valorat en 130 euros, una xifra que Capdevila considera “massa elevada per al pressupost municipal”. “És un servei que està bé, però el cost és molt alt i hem de buscar alternatives”, ha assenyalat.

Aquest any, el CAAD ha atès 58 gossos procedents d'Argentona, un volum superior al d'altres municipis perquè la gossera està ubicada dins del terme municipal, fet que genera un efecte crida en els abandonaments. Tot i això, l'Ajuntament no rep cap tracte de favor i paga pels serveis en les mateixes condicions que la resta de municipis.

Capdevila ha recordat que el consistori va presentar al·legacions i posteriorment un recurs —del qual encara no s'ha rebut resposta— al nou reglament del CAAD, ja que una de les novetats és que el centre deixa de fer-se càrrec dels gats. Davant aquest canvi, el govern local treballa amb entitats per trobar solucions i invertirà en campanyes d'esterilització felines, finançades parcialment amb una subvenció estatal.

Finalment, l'alcaldessa ha recordat que els ajuntaments assumeixen prop del 8 % de les despeses estructurals del Consell Comarcal del Maresme, i ha advertit que caldrà revisar el model de finançament per evitar que “acabi ofegant els municipis”.

Publicat el 14.11.2025