
L'argentonina Alba Sarraute estrena el seu espectacle "Desdèmona" avui a la Sala Tallers del Teatre Nacional de Catalunya (TNC). Afronta la presentació amb emoció i cansament i n'ha parlat emocionada al programa Notxas de Nit.
'Desdèmona', on participen més d'una desena de persones, és un espectacle de circ basat en l'Otel·lo de Shakespeare. L'argentonina recorda que va començar fent teatre a l'Aula de Mataró i que, ja aleshores, era aficionada a les obres de Shakespeare. Posteriorment, va descobrir el circ i se'n va enamorar. Ara ha aconseguit ajuntar dues de les seves passions dalt de l'escenari i ho ha fet a través d'un espectacle molt visual i proper: "a través de la tècnica pots dir una emoció, si tires uns ganivets està dient una cosa, si puges a un pal n'estàs dient una altra".
Avui és l'estrena per al públic en general, però ahir, Alba Sarraute ja va estrenar "Desdèmona" per a un públic privilegiat, joves estudiants. I és que, precisament el tractament de les emocions és un dels factors que fa que aquesta obra es pugui tractar amb joves i adolescents.
Desdèmona s'estrena aquest vespre al Teatre Nacional de Catalunya, però també tindrà parada a Argentona. Es representarà a La Sala el 18 de març.