Ajuntament d'Argentona

Les sessions del Ple de l'Ajuntament d'Argentona se celebren ordinàriament l'últim dilluns de cada mes, tret de l'agost, a les 18:30 hores a la sala de Plens de l'antic Ajuntament (c/ Gran, 61). Les sessions són públiques i d'accés lliure.

Les sessions plenàries són retransmeses en directe per Ràdio Argentona a través del 104.6 FM i via online des del web municipal

 

Ordres del dia i actes dels plens municipals

Resums del Ple Municipal

Certificacions d'acords del ple municipal

COMPETÈNCIES

  • Controlar i fiscalitzar els òrgans de govern.
  • Prendre els acords relatius a la participació en organitzacions supramunicipals, l'alteració del terme municipal, la creació o la supressió de municipis i d'entitats d'administració descentralitzada, la creació d’òrgans desconcentrats, l'alteració de la capitalitat del municipi, el canvi de nom del municipi o de les entitats esmentades, i l'adopció o la modificació de la bandera, l'ensenya o l'escut.
  • Aprovar els plans i altres instruments d'ordenació i gestió establerts en la legislació urbanística.
  • Aprovar el reglament orgànic i les ordenances.
  • Crear i regular òrgans complementaris.
  • Determinar els recursos propis de caràcter tributari, aprovar i modificar els pressupostos, disposar despeses en els assumptes de la seva competència i aprovar els comptes.
  • Contractar obres i serveis la quantia dels quals excedeixi la que és permesa a l'alcalde o a la comissió de govern, adquirir patrimoni i fer operacions de crèdit la quantia dels quals excedeix del 5% dels recursos ordinaris del pressupost municipal.
  • Aprovar les formes de gestió dels serveis i els expedients de municipalització.
  • Acceptar la delegació de competències feta per altres administracions públiques.
  • Plantejar conflictes de competència a altres entitats locals i restants administracions públiques.
  • Aprovar la plantilla del personal, la relació dels llocs de treball, les bases de les proves per a la selecció de personal i per als concursos de provisió de llocs de treball, fixar la quantia de les retribucions complementàries dels funcionaris i el nombre i el règim del personal eventual, tot això en els termes establerts per la legislació sobre funció pública local, i també separar del servei els funcionaris de la corporació, llevat del que estableix l'article 99.4 de la Llei de Bases del Règim Local, i ratificar l'acomiadament del personal laboral.
  • Exercir les accions administratives i judicials.
  • Alterar la qualificació jurídica dels béns de domini públic.
  • Alienar el patrimoni.
  • Les altres que han de correspondre al ple, pel fet que llur aprovació exigeix una majoria qualificada.
  • Les altres que expressament li atribueixin les lleis.
  • La votació sobre la moció de censura a l'alcalde, la qual es regeix pel que disposa la legislació electoral general.
     

* Aquesta informació s'actualitza cada vegada que hi ha un canvi suscpetible de ser publicat.